החלפת מנעול פלדלת

החלפת מנעול צילינדר פלדלת

את דלתות פלדלת כולנו מכירים – דלתות הפלדה החזקות שניתן למצוא בבתים רבים בישראל. מנעול רב בריח, שהוא המנעול בדלת פלדלת נחשב לאחד המנעולים הבטוחים והאיכותיים בשוק, והוא מבטיח הגנה מקסימלית לפחות גזרת המנעול. בדומה למנעולים אחרים, גם מנעול רב בריח לא חי לנצח ולעיתים עלולות להתעורר תקלות שונות שיאלצו החלפה של המנעול. מה חשוב לדעת על מנעול רב בריח בדלת פלדלת? על כך נרחיב במאמר זה.

מנעול פלדלת / רב בריח – מה זה בכלל?

מנעול רב בריח הוא המנעול שמותקן בדלת פלדלת, והוא למעשה מנגנון נעילה משוכלל ובעל בריחים נוספים ומכאן גם שמו. בדלת רגילה יש ארבעה בריחים קדמיים שיוצאים ונכנסים לצד הדלת, אך בדלת פלדלת ומנעול רב בריח ישנם שלושה בריחים נוספים: בריח שיוצא ונכנס לחלק העליון של הדלת, בריח שיוצא ונכנס לחלק האחורי של הדלת ובריח שיוצא ונכנס לחלק התחתון של הדלת. הבריחים הנוספים בצירוף החוזק של דלת פלדלת מקשים עוד יותר על כניסה לא מורשית והופכים את מנעול רב בריח למנעול אמין ובטיחותי במיוחד.

האם ניתן להתקין מנעול רב בריח על דלת שאינה של פלדלת?

לא. מנעול רב בריח מיועד לדלת פלדלת בלבד ולא ניתן להתקין אותו על דלתות ברזל או עץ פשוטות.

מה ההבדל בין מנעול לצילינדר בדלתות פלדלת?

למי שלא בקיא בעניין לא תמיד ברור מה זה מנעול ומה זה צילינדר ואולי הם בכלל אותו הדבר. אז ראשית נבהיר כי מדובר בשני רכיבים נפרדים. הצילינדר הוא רכיב היושב בתוך מנעול הדלת והוא פותח ונועל את הדלת באמצעות גלגלי שיניים. במקרים מסוימים יש צורך בהחלפה של המנעול אך לא צילינדר, או החלפה של צלינדר ולא מנעול.

כיצד נדע שיש צורך להחליף מנעול בדלת פלדלת?

חשוב להבין כי גוף המנגנון של רב בריח סגור באופן הרמטי. מצד אחד זה מגביר את הבטיחות של המנעול, אך מצד שני לא ניתן לפתוח את המנגנון וכך בעיות מקומיות עלולות לאלץ אותנו להחליף את המנעול כולו. עם זאת, בעיות מסוימות לאו דווקא קשורות למנעול. כך תדעו להבחין:
• לשונית שנתקעה: אם אתם צריכים להיאבק בדלת בכל פעם שאתם רוצים לפתוח או לסגור אותה יתכן שהבעיה היא בלשונית של הדלת. במקרים רבים בעיה בלשונית הדלת נגרמת בשל חילופי עונות, שכן המתכת במנגנונים נוטה להתכווץ כשקר בחורף ולהתנפח כשחם בקיץ. נסו לשמן את הלשונית, ובמידה וזה לא עוזר כנראה שלא תהיה ברירה אלא להזמין מנעולן עבור החלפת המנעול.
• ידית נפולה: אחת הבעיות הנפוצות היא ידית שלא עושה את העבודה שלה כמו שצריך, ואחרי שלוחצים עליה היא לא חוזרת למקום ונשארת נפולה. לעיתים הבעיה היא בידית ולעיתים במנעול, והדלת להבדיל היא לבדוק מה קורה לידית לאחר שלוחצים עליה: במידה והידית יוצאת מהמקום ונשארת ביד שלכם הבעיה היא בידית. לחילופין, אם הידית פשוט נפולה הבעיה היא במנעול.
• מפתח שלא מסתובב: מפתח יכול לא להסתובב בדלת כתוצאה מבעיה בצילינדר או בעיה במנעול. במידה והמפתח לא מסתובב לשני הכיוונים הבעיה היא ככל במנעול, אך אם המפתח לא מסתובב לצד אחד הבעיה היא בצילינדר.

החלפת מנעול צילינדר פלדלת רפי המנעולן

רפי המנעולן הוא מנעולן בתל אביב שמספק מגוון שירותי מנעולנות: החל משירותי החלפת מנעול לדלת פלדלת, החלפת מנעולים לאחר פריצה וכלה החלפת מנעול לרכב. אם נתקעתם ואתם זקוקים למנעולן שיגיע במהירות האפשרית הרימו לנו טלפון ונפתור לכם את הבעיה.

חבר ארגון המנעולנים

מעל 10 שנות ניסיון

מחיר הוגן

שירות 24/7

רפי המנעולן
רפי המנעולן

רפי ונר מנעולן מוסמך ומקצועי בתל אביב מעל ל-20 שנות ניסיון. מנהל חנות "מפתח העיר" הקיימת משנת 2011 וממוקמת ברחוב דיזינגוף בלב תל אביב. נותן פתרונות ושרותי מנעולנות כגון: שכפול מפתחות, פורץ מנעולים, החלפת צילינדר, פריצת רכבים ועוד.

צרו קשר
להזמנת מנעולן מוסמך ומקצועי,
התקשרו או השאירו פרטים:
דילוג לתוכן